piątek, 18 lutego 2011

Animacje studia Ghibli

Ktoś w TVP Kultura wpadł na świetny pomysł i od dwóch tygodni można obejrzeć cykl animacji ze studia Ghibli - głównego japońskiego twórcy pełnometrażowych filmów animowanych.

Ich najbardziej znaną produkcją jest Spirited Away. Film w 2002 roku zdobył Oskara w kategorii filmów animowanych i do chwili obecnej pozostaje jedyną nieamerykańską animacją, która może się tym szczycić.

Zaciągnąłem Marię na ten film do kina - było to bodajże Multikino w Gdańsku. Film wyświetlany był bodajże od tygodnia. Kupiliśmy bilety i weszliśmy do pustej sali. Projekcja nie rozpoczęła się planowo. Po dziesięciu minutach oczekiwania wyszedłem i spytałem obsługę, czy seans w ogóle się odbędzie. Byli zaskoczeni, że ktoś w ogóle na ten film przyszedł. Po chwili projektor ruszył i we dwoje obejrzeliśmy oskarową produkcję.

Studio Ghibli to głównie Hayao Miyazaki. Jego najsłynniejsze dzieła to wymienione wyżej Spirited Away właśnie, Księżniczka Mononoke, Ruchomy zamek Hauru czy Nausicaa z Doliny Wiatru.

Szczerze polecam. Mam jedno tylko zastrzeżenie - cykl jest prezentowany zbyt intensywnie. Kolejne produkcje są emitowane w poniedziałek, środę i czwartek. To są filmy długometrażowe i jeden film tygodniowo zupełnie wystarczyłby. Ja radzę sobie z tym tak, że nagrywam kolejne emisje i potem oglądam wraz z synami wtedy, gdy nam pasuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz